Európa Konferencia-liga - Marketingszakértő: komoly szponzorpénzekre számít az UEFA

Komoly szponzorpénzek jöhetnek az Európai Labdarúgó Szövetség (UEFA) reményei szerint a 2021/22-es szezontól induló harmadik kontinentális klubsorozatba, az Európa Konferencia-ligába, és a premizálás jól jöhet a nemzetközi kupaszerepléssel kacérkodó magyar csapatoknak - véli Éless Dénes sportmarketing-szakértő.

 


Az M1 aktuális csatornán elmondta: csomagban értékesítik az Európa-ligát és az Európa Konferencia-ligát, és ezért bízik benne az UEFA, hogy további nagy pénzek áramolhatnak a sportágba.

    Éless hozzátette, az átalakítás azt is jelenti, hogy a magyar csapatok az eddiginél kicsit messzebb kerülnek az elsőszámú sorozattól, a Bajnokok Ligájától, ugyanakkor az új lehetőséget meg lehet ragadni. Kiemelte azt is, a marketingszakemberek abban reménykednek, hogy az új kiírás önálló identitást kap, hiszen a BL-nek és az EL-nek bejáratott márkája van.

    Az Európa Konferencia-ligában egyetlen csapat sem lesz automatikusan főtáblás, a selejtező bajnoki ágáról öt, a nem bajnoki ágáról 17 együttes, az Európa-liga kvalifikációjának playoff-köréből pedig tíz vesztes érkezik.

    A résztvevő 32 csapat nyolc négyes csoportban szerepel majd, a győztesek bejutnak a nyolcaddöntőbe, míg a csoportmásodikok az Európa-ligából érkező csoportharmadikokkal vívnak rájátszást a legjobb 16 közé kerülésért.

    Az Európa Konferencia-ligában 15 hét alatt 141 mérkőzést játszanak majd, a csütörtöki találkozókat 18.45-ös és 21 órai kezdési időponttal rendezik meg.

    Arról egyelőre nem közölt információkat az UEFA, hogy melyik ország hány klubot indíthat majd a sorozatban.

    A Bajnokok Ligájában 32 csapat indulhat majd, ezzel párhuzamosan az Európa-liga mezőnyét leszűkítik a mostani 48-as létszámról 32-esre.